czwartek, 16 października 2014

Big Shot......maszynka.....

Big Shot......maszynka


           Witam serdecznie nowe gwiazdeczki ......cudownie, że dołączyłyście do grona obserwatorów:)


          Post pokazuje podstawy pracy z maszynką oraz możliwości świetnej zabawy......kilka osób ostatnio zaciekawiło się pracą z papierem pomyślałam a czemu nie pokazać maszynki która daje tyle radości, możliwości i niesamowitych projektów.

       Tworząc kartki oczywiście można się obyć bez niej.....ale jeśli ktoś pokocha papier i cały czas myśli ....myśli i daje to spokoju to nie ma rady , decydując się na nią 10 miesięcy temu nie wiedziałam nic o niej, nikt nie miał z moich znajomych, nawet jej na żywo nie widziałam a to co pokazał internet i możliwości wujka Google.....och ryzyk fizyk i była zakupiona.....dlaczego akurat ta nie uwierzycie kolor mi się spodobał :) .....poprzednia wersja czarna ...a ta wręcz odpychała mnie ....
 
      Dla ciekawskich wygląda to tak......


          Maszynka BIG SHOT, dzięki której używając odpowiednich wykrojników, można wycinać i/lub embossować papier, tekturę, tkaniny, filc, gumę, skórę i wiele innych tworzyw.

         0 maszynce Big Shot nie bez powodu mówi się, że jest najbardziej uniwersalną maszynką "ręczną". Jest bardzo uniwersalna i współpracuje z każdym typem dostępnych na rynku wykrojników czy folderów do embossingu, choć oczywiście nic "za darmo". Ta współpraca możliwa jest dzięki  oferowanej przez producenta Big Shota - firmę Sizzix - szerokiej gamie płytek przejściowych.  .....Słowa Tusi z bloga TU ( opis dokładny co jak i dlaczego polecam, starsza czarna maszynka) To od niej uczyłam się podstaw....choćby jak włożyć wykrojniki aby niczego nie zepsuć:) Nowszą prezentuje u siebie.  U siebie głównie wykorzystuje do wycinania, wytłaczania papieru ....można wycinać prawie wszystko włącznie z materiałem ....jednak ta dziedzina mi daleka materiału nie wycinałam......
 
        Poniżej przedstawiam wersję startową którą polecam....dlaczego gdyż w wersji startowej dostaniemy wszystkie dodatki kilka wykrojników, karteczek, folder do wycinania 

*maszynka BIG SHOT -
*para Standard Cutting Pads (dwie przezroczyste płytki do wycinania)
*jedna platforma Extended Multipurpose Platform
*wykrojniki widoczne na zdjęciu
*folder do wytłaczania
*karteczki
* jeśli chcemy wytłaczać dokupujemy mate silikonową, jak i taką twardą czarną płytkę.

Jak widzimy poniżej turkusowa maszynka.....



Platforma rozkładana pokazująca co na której stronie wycinamy......i w jakiej kolejności....

Kolejna strona platformy i również pokazane co jak wycinamy:)


Teraz wykrojniki czyli takie metalowe wzorki przykładamy do papieru pomiędzy 2 płytki przezroczyste i korbką przekręcamy ....



            Po wyjęciu z maszynki poniżej papier zostaje w danym wykrojniku......teraz chcemy jeszcze wytłoczyć czyli zrobić wypukłości, nasz papier wtedy jak zaczarowany ......czyli nie wyjmujemy wyciętego papierku naszą platformę otwieramy w innym miejscu nakładamy na wykrojnik matę silikonową i ciemną płytkę i jeszcze raz przekręcamy aby wytłoczyć:)

Tutaj szykuje się do wytłoczenia.....




Po wyjęciu porównanie wycięte/ wytłoczone



A teraz  porównanie na moim ulubionym wykrojniku


            Nie ma porównania.....tu jeszcze zostało troszkę roboty na odcinanie małych elementów ( to nie jest tak łatwo ciach i już mały nożyk i koronkowa robota ....dla tych co myślą że tak łatwo :) ) czasem małe skrawki musimy wydłubywać......Dorotko serduszko Ci wycięłam ale też zostawiłam fuchę z docinaniem:).......

 


A teraz foldery do wytłaczania....w zestawie dostajemy ten z lewej.....a w praktyce tak to wygląda:)







Filmików anglojęzycznych jest od licha i trochę.....ale ten obrazuje wszystko
 
 
Małgosiu to już chyba wiesz o co chodzi z tą maszynką???????????? 
 
 
Dziękuje za każde miłe słowo....
Masz ochotę napisz inspiracjemartyy@gmail.com 
 

24 komentarze:

  1. Marzy mi się toto odkąd zajęłam się haftem matematycznym. Umiejętności do zdobienia kartek u mnie brak, a takim sprzętem mogłabym piękne ramki do tych moich obrazków z szycia wziętych wycinać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak warta jest zakupu....może kiedyś uda się zakupić....a gdybyś potrzebowała ramki napisz może coś dopasujemy:)

      Usuń
    2. Dzięki za propozycję, może kiedyś skorzystam.

      Usuń
  2. Marta wielkie dzieki za ten pościk. Juz od dłuższego czasu dumem nad ta maszyną. HIHI -Zapomniałaś o jednje rzeczy o cenie , ta pieklasta maszyna kosztuje majątek - 450 zł to niezła kasa jest.
    Nie rozumim tylko co trzeba do nie dokupic , o coc chodzi z ta matą silikonowa i czarna płytką?? Możesz podesłac linki do tych dodatkowych zakupów i napisać co przy ich pomocy mozna zrobić na tej maszynie ?HIHI mam nadzieję, juz niedługo sie przekonac jakie cuda na niej robisz :-)
    Czekam z niecierpliwością na karteczkę
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu a wiesz że jest większa wersja Big Shota czyli Big Shot Pro i to jest masakra 1690:) tylko.......taniej masz w sklepie Na Strychu 394 :) .......te płytki o które pytałaś tu masz je włcznie te 2 czarne:http://sklepik.na-strychu.pl/pl/p/Maszynka-Sizzix-Big-Shot-Starter-Kit-blue-teal/10211.....co można zrobić nie zrozumiałaś do końca posta....zerknij na foto gdzie napisane:Tutaj szykuje się do wytłaczania....wycięty obrazek czyli domek dla ptaszków z niego nie wyjmuje papieru tylko otwieram platformę w miejscu gdzie robi się wytłaczanie wykrojnik z papierem ustawiam tak aby papier był z góry wykrojnik na dole na to mata silikonowa i czarna płytka i znów do maszynki przeciskam po to aby wytłoczenie wyszło....coś jakbyś dłutkiem po papierze przejechała i wypuklenie powstają pod wpływem nacisku.....drugie wytłaczanie to te przezroczyste foldery ale tu jest wszystko jasne:)......, dla Ciebie zrobić karteczkę sama przyjemność:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta jestes wielka dzieki za linka do sklepu , dokupie maty i mam jeszcze parę złotych w kieszeni, znaczy sie jak siebie znam zrobie za nie zakupy dodatkowe. . No to chyba jednak kupie to ustrojstwo , aczkolwiek kartki to u mnie produkt uboczny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu jeszcze jedna uwaga te wykrojniki co dają w zestawie startowym ....ni jak się mają aby z nich cokolwiek wytłoczyć do tych czarnych silikonowa i ta twarda czarna ....należy zakupić jakikolwiek aby zobaczyć efekt polecam aby po kieszeni nie zabolało choćby balonik do 5 zł zakupisz:) ta cena jedna z najmniejszych cen wykrojnikowych.....

      Usuń
  5. Martuś świetny pomysł z opisaniem tej maszynki. Mi tez ona przez długi czas marzyła, w końcu ją zakupiłam i do dziś tego nie żałuję. Niestety tylko mam mało wykrojników (chwilowy brak gotówki) i nie mam płytek do wytłaczania, ale to myślę, że jeszcze kiedyś znajdzie się i u mnie :). I wiesz co, jak ja ją chciałam kupić, to wszędzie był te czarne, i już miałam ją kupić, gdy pewnego dnia w oko wpadła mi ta niebieska. I mimo, że czarny uwielbiam to i tak kupiłam właśnie ją, czyli taką samą jak Twoja :)

    Anulka, wierz mi, że jak taką maszynkę zakupisz to stanie się produktem bardzo ważnym, a kto wie czy nie numerem jeden :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ta maszynka zawładnęła cały mój świat i daje tyle możliwości :) jeden z szalonych pomysłów ale ile ona daje radochy:) jednym słowem to nie bubel:)

      Usuń
  6. Gratuluję zakupu, dzięki za czytelne wytłumaczenie, jak działa. A teraz czekam na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Nie, nie zakupiłam :(. Zbyt mało bawię się papierem, żeby zainwestować. Ale bardzo lubię poznawać takie przedmioty, dowiadywać się jak działają. I za to Ci dziękuję oraz jestem ciekawa, jakie dzieła stworzysz. .
      Krople rosy, o co pytałaś - perełki w płynie, bezbarwne. W sklepie plastycznym, nawet nie takie drogie. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Super post uwielbiam takie posty informująco\istruktażowe. Fajnie że znalazłaś pasje w której jak widać w 100% się sprawdzasz. Przepiekne masz wzory folderów do wytłaczania

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj Martuniu... To cholerstwo jest drogie... No i co mi pozostaje? Własna łepetyna, żeby wymyślić coś zastępczego, albo kupowanie gotowych elemencików... A w ostateczności ostre nożyczki;) No muszę być przecież samowystarczalna, bo w życiu różnie bywa prawda? Chociaż karteczki, to nie moje hobby, jednakże zaczynają mi się podobać;) Widzisz , która jest godzina? 02;20, a ja jeszcze siedzę przed kompem?! No bo w dzień, nie mam czasu?! Prześlij mi Martusiu swój adres domowy, bo muszę zrobić dla Ciebie prezencik -niespodziankę. Co prawda mam na to trzy miesiące, ale wolę wcześniej... Chyba, że chcesz prezencik świąteczny? To nie ma sprawy. Ja chyba mam Twój adres, ale na wszelki wypadek prześlij mi na e-mail; margaret05@onet.eu Pozdrawiam Cię gorąco i przesyłam buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu przez kilka lat wcześniej też tworzyłam karteczki i dawałam radę bez maszynki ale jeśli np twój facet potrzebuje do domu wiertarki wiadomo nie kupi bubla za 50zł tylko koszt takiej przybliżony do Big Shota ....widzisz Ania mnie już rozumie bo czuje bakcyla i już jjest na etapie kupowania ....a zobaczysz kupi a ,,Knocik '' może upaść tak to wciąga....już nawet o tym Lidzia wspomniała nie że jestem nieobiektywna....ja raz pokazałam koleżance patrzyła na mnie jakbym się z sufitu urwała....gdzie na odchodne to jest fajniejsze niż decoupage.... ale na początek mam dla Ciebie kolejnego posta co można stworzyć bez maszynki:)....a adresik już był wysłany!!!!! Pozdrawiam

      Usuń
  10. Szkoda, że nie wymyślili takiej maszynki do haftu, wkładam kanwę z jednej strony, kręcę korbką i gotowe, ahh marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, Martunia! Ależ mi był potrzebny taki post! Jak widzę te wszystkie piękne karteczki jakie tworzą dziewczyny, to już dawno się zorientowałam, że bez pewnych narzędzi się nie da :-). Jak mnie na dobre wciągnie to, jak znam siebie, zainwestuję...
    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogłabyś zdradzić co to za folder do wytłaczania ten ostatni? Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Maszynka Big Shot Pro nie dość, że jest droga to jeszcze trzeba dokupować do niej część rzeczy. W zestawie jest tylko jedna platforma... a potrzebne są kolejne 3 które mozna kupić za 199zł... za taką cene maszynki mogli ja wyposażyć do końca....;/

    OdpowiedzUsuń